måndag 27 januari 2014

LG

Först av allt vill jag berätta hur roligt det varit med massa besök här den sista tiden. Speciellt tack till Fredrik och Sandra, ni är välkomna igen närhelst ni vill. Eller ja, helst ser jag att ni inte kommer riktigt direkt tillbaka, för gud så skönt det är med lugn och ro efter att ha haft stugan full i över en månad. Alla våra saker får igen hitta sin rätta plats, det är lugnt och skönt på morgonen, varmvattnet räcker till och man behöver inte fundera på mat för 8 pers då man har ledigt.

Nu ska jag också hitta tid för vardagsliv. En hel del sysslor har blivit bortglömda under den här tiden, som till exempel datorn som kapade innan jul. Här sitter jag fortfarande och sliter med den, fast den är sönder. Imorgon ska jag ta itu med saken och ringa samsung kundtjänst och reda ut hur jag får den fixad på garanti. Inte nog med datorn så har även telefonen N9 gett upp. Först slutade kameran fungera och sen försvann alla kontakter och meddelanden. När det är kallt syns bara första centimetern uppifrån så när man är utomhus är det inte tal om att försöka använda den. Den höll de två åren en smarttelefon lär ska hålla men nu är det dags för en ny.

Här sitter vi inte och väntar utan inom några dagar borde en sprillans ny LG Nexus 5 komma på posten. Snygg design och hyllad i recensioner, jag hoppas jag inte blir besviken. Nu när jag får en Android har jag också plötsligt tillgång till alla världens appar normalt folk använder och troligtvis blir även jag nu en av dom där instagram-nördarna. Nu är det bara att hoppas att den är lika användarvänlig som systemet i N9:an, för det har jag verkligen tyckt om.

Till sist vill jag bjuda på några bilder som berättar hur de senaste veckorna sett ut:

Härligt stämningsfullt när man ser solen för första gången på över en månad.

Gradstocken visade på -37 som bäst, så vi bestämde oss för att öppna grillsäsongen.
Tändvätskan hade frusit till is, men visst fick vi igång grillen i alla fall.

Här chillar Faust, som har bott här i ungefär en månad.

De flesta dagar har vi gjort så här. Det har varit otroligt vackert i backen denna tid, även om näsan förfrös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar