torsdag 27 oktober 2011

Nattsvart på krogen

Långhelgen i Österbotten är förbi och jag är tillbaka på ön. Riktigt trevligt har det varit både i Dagsmark och Vasa, så det tackar vi alla inblandade för. Det faktum att jag för första gången hade en riktigt helkväll på krogen sedan senaste gång jag befann mig i Vasa i vårast, är ju också ett tecken på att det verkligen var dags igen.

Kroglivet fick liv igen, och ikväll är jag pånytt på väg ut på baren. Denna gång i Helsingfors och Kokomo. Velvet Six, delvis bestående av goda vänner, uppträder på Halloween-Klubi. Det ska vi ju inte missa. Allra minst då jag missade deras spelning här i somras.

Nu blir det att fundera över klädsel, smink och hår. Nog är det så mycket lättare att bara dricka i goda vänners lag här på ön istället, men lite måste man nog också ibland orka prestera. På grund av (eller rättare sagt tack vare) temat blir det i alla fall att satsa på svart, vilket ändå gör hela saken ganska enkel.

Hoppas bara min kajal ännu ligger nånstans i sminkväskan. Finns en liten risk att den lämnade kvar hos Tellu i Vasa. I så fall är jag nästan illa ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar