onsdag 25 januari 2012

Happy B-day to me

Tre veckor har gått i Norge, och vi har fortfarande inte tillgång till internet i vår lya... Får se om det någonsin kommer. Förutom internet, lyser även bildredigeringsprogrammet med sin frånvaro då Photoshop-trialen gick ut i början på månaden. Det blir med andra ord ganska fattigt med inlägg här i bloggen.

Jobbar på då vi har jobb, men även där lyser timmarna med sin frånvaro. Fortfarande väldigt lugnt här, vilket gav oss chansen att åka upp till fjällen förra veckan. Beitostølen bjöd på vackert landskap, snowboarding i puder och roliga utekvällar med gänget. Ett jobberbjudande kom också därifrån i efterhand, men tyvärr har jag ju inte möjlighet att bli kvar till säsongens slut, så det är inget alternativ. Men vem vet, kanske nästa vinter?

Här nere i Gjeving har det igen kommit snö, rätt mycket till och med, och presidentvalet till ära byggde vi en snögubbe på gården. Den hejar så klart på Haavisto. Det gör jag också. Vilken grej att han gick vidare till andra omgången! Trots att jag nog tror resultatet i kommande val redan är klart, så håller jag tummarna för Pekka. Vilken grej det skulle vara med honom som president.

Nu ska jag fira min födelsedag i jobbets tecken, och hoppas att det blir en bra fortsatt tid här nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar