måndag 6 februari 2012

Jag ska bli president!

Haavisto förlorande som väntat. Eller förlorade är egentligen fel ord, för på riktigt så tror jag han ändå vann. Finland har lysts upp lite tack vare honom, visat en mycket vacker sida av Finland som jag var osäker på att ens fanns efter Sannfinnländarnas frammarch i riksdagsvalet. Men tydligen är i alla fall en miljon finländare redo att visa mera tolerans och sätta stopp på gammalmodigt tänkande. Mycket bra!

Vasa valkrets resultat var däremot väldigt tråkigt att se, då Niinistö vann där med hästlängder. Men! Jag lyfter hatten åt de dagsmarksbor som röstat på Haavisto, då hans procent där var nästhögst i Kristinestad. Endast stamstaden visste lite bättre ;) I Sveaborg var dom ännu duktigare.. Närmare 70% där ville ha Haavisto som president, så jag kan med gott hjärta dra tillbaka dit i sommar.

En månad i Norge har det nu blivit. Lite mera jobb också, och bankkonto med kort är fixat, tillsammans med första lönen. Känns riktigt bra, trots att jag även ser framemot resan hemåt, som vi förhoppningsvis spenderar i skidbackar runtom i Norden. Sommaren på Sveaborg ska nog också bli väldigt lyckad tror jag. Jag är redo, bring it on!

Bilder uppdaterade på Dayviews btw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar