onsdag 6 februari 2013

Mystical & Unique

Tack vare nattflyget mellan Hong Kong och Milano blev jetlagen näst intill obefintlig. Sov riktigt gott förra natten. Vaknade iofs tidigt, men har varit pigg och kry hela dagen.

Tur är väl det med tanke på listan med saker att göra innan det är dags att dra vidare. Idag har jag gått igenom alla mina kläder igen, denna gång på jakt efter nödvändiga vinterkläder då sommarkläderna nu får stanna hemma. Nästa stopp är Levi. För hur länge är det ingen som vet.

Lite "fritid" har jag såklart också hunnit med idag. Till exempel har jag varit med mamma till världens bästa bybutik på en kaffekopp. Ikväll har jag designat min nästa(?) tatuering också.

Nu blir det en sjöhäst. Har redan som liten varit fascinerad av denna lilla fisk(!) då jag tittat på den inglasade hos farmor och farfar. Nu har jag fått se en livs levande i sitt naturliga element och visst är de vackra. Samtidigt är den en symbol för mystik och styrka och är både beskyddande och ger god tur och lycka.

Visste ni förresten att det är hanen som "föder" barnen i sjöhästfamiljen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar