tisdag 26 augusti 2014

Stugans uppdatering


Farstun har fått sig ett lyft och är äntligen klar. Skillnaden är enorm och det harmar mig att det här tydligen är enda rummet i huset jag inte har en före-bild av. Nåja, vi målade alltså väggar och tak redan i vårast, men nu har även möblerna anlänt.
Istället för de 60cm djupa garderoberna i furu hittade vi högglansiga vita i endast 35cm djup. Hörngarderoben ger oss tillräckligt med rum för jackor och sånt utan att ta alltför mycket av golvytan, medan garderoben till vänster är helt tillräckligt stor för att fungera som städskrubb. Dessa i serien PAX från Ikea.
Bänken/byrån/skostället Event till vänster hittade vi på netrauta.fi, även det i högglans. Till höger hittade vi inget motsvarande i rätt storlek, så Jouni skruvade fast en bänkskiva i väggen istället. Vårt gamla skoställ ryms bra där under så riktigt lyckat blev det. Själv sydde jag till nya kuddar att ha på bänkarna och Kvarnvik-askarna (Ikea) ger oss lite mera förvaringsutrymme för till exempel vantar och halsdukar.
Spegeln från vardagsrummet fick tillsist flytta in och nu har vi äntligen en mycket rymligare, ljusare och mer fungerande farstu än tidigare. Jag bara väntar på att få sätta mig ner på en av bänkarna och dra på mig snowboardskorna i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar