torsdag 26 februari 2015

Till fammo


Det har inte blivit mycket av bloggen i vinter. Vad ska jag skylla på? För mycket jobb? För mycket aktiv fritid? Lathet? Brist på inspiration? Orsakerna kunde vara många. Faktum är att jag faktiskt inte riktigt vet varför det inte blivit av. Fammo har nämnt lite nu som då att bloggen står tom, så nu ska jag ta tag i saken och göra en liten uppdatering.

Vintern har varit bra, på både jobb och fritid. Massor med snö har vi fått och relativt varmt har det också varit för det mesta. Enda nackdelen med vädret är den hårda vinden som blåst iväg den mesta snön på toppen av fjällen. Jag har skidat, åkt snowboard och till och med tagit mig ner med slalomskidor några gånger. Ca 15 år sen sist, men bra gick det. Antar att det mesta är som att cykla. Har man en gång kunnat, kan man. Till nästa vinter blir det nog att köpa egna slalomskidor.

På hemmafronten har vi som vanligt haft några inneboende under julsäsongen. "Bara" tre stycken denna gång och kortare tid än sist, så det var lite lugnare än förra vintern. För en vecka bodde också en kompis med sin hund här, då hennes hem var invaderat med småbarn. Vi hade så roligt med den spanska vattenhunden att han troligtvis kommer att vara en hel del hos oss under våren nu också, då matte har så långa dagar på jobbet. Härligt med en hund i huset!

I fortsättningen ska jag försöka uppdatera bloggen lite oftare igen. Lovar inget, men ska göra mitt bästa. Arbetet kommer att ta upp den mesta tiden i fortsättningen. Våren börjar ju vara här.

Och just det ja, i mitten av maj flyger vi ner till Singapore och luffar runt i Indonesien i 6 veckor. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar