måndag 29 oktober 2012

Skyfall

Nej, det här blogginlägget ska inte handla om nya Bond-filmen. Jag har inte sett den, trots att Jouni faktiskt idag frågade mig om jag vill åka och titta på den med honom. Så kanske en annan dag.

Det här inlägget ska bland annat handla om skyfallet här i Dagsmark. Som jag nämnde tidigare hade vi ju fått massor med snö här tidigare. Idag igen har snön bara vräkt ner. Härligt! Imorgon är det lovat regn, jag hoppas ändå på mera snö. Kom, kom.

I USA är det också skyfall för tillfället, värre lär det också bli. Vi får väl ändå hålla tummarna för att stormen inte skördar allt för mycket på sin väg. Tragiskt då naturen blir arg, det är då man märker hur liten människan är här på jorden.

Då vi anländer till Filippinerna hoppas jag det är slut med alla skyfall. Väderprognoserna är tyvärr inte riktigt på vår sida och visar regn, blixt och åska. Lite sol också förstås, men jag vill ha bara sol. Sol, sol, sol.

Sen i Februari då vi kommer tillbaka, då får det bara vara snö, snö, snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar